BMW şi-a reamintit de prima tentativă de a produce o maşină full-electric. Dacă erai în căutarea unui predecesor al lui i3, poţi să iei acest 1602e ca modelul de la care a pornit totul.
Mecanismul era unul relativ simplu: în compartimentul motor s-au îngrămădit 12 baterii normale, plub-acid, de 12V, care alimentau un motor electric dezvoltat de Bosch. Nu ştim cât mai poţi vorbi de dinamică atunci când te referi la un 1600 încărcat cu 435 de kilograme de motor şi baterii (motorul avea 85 de kilograme, iar bateriile, 350), însă cu siguranţă poţi vorbi de zero emisii.
Cu ajutorul celor 43 CP puşi la dispoziţie de motorul electric, BMW 1602 Elektro reuşea să parcurgă, cu un singur plin, aproximativ 60 de kilometri, la o viteză constantă de 50 km/h – pe care o atingea după circa 8 secunde de la punerea în mişcare. Nu, nu era chiar dinamic, însă BMW spunea că poţi să parcurgi 30 de kilometri prin oraş cu el, fără nicio problemă.
Experimentul început în 1969 cu 1600e s-a rezumat la construirea a două exemplare, care s-au plimbat pe la Jocurile Olimpice de Vară de la Munich, în 1972. Oare nu era lumea pregătită, pe atunci, pentru maşini electrice…?